به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی القاصی‎مهر دادستان تهران که در جلسه گذشته شورای عالی قوه قضاییه از سوی آیت‎الله رئیسی مأمور رسیدگی به گزارش های تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی شده بود، در نشست امروز جلسه مسئولان عالی قضایی گزارشی از روند رسیدگی به ۲۹ پرونده تحقیق و تفحص مجلس که به دستگاه قضا ارجاع شده بود را ارائه کرد.

وی با اشاره به مفتوح بودن تعداد قابل توجهی از گزارش های مذکور توضیح داد: مشکل قابل توجهی که در پرونده‌های تحقیق و تفحص ارجاعی به قوه به چشم می خورد و مانع رسیدگی و صدور حکم قطعی برای آنها می شود، کلی بودن گزارش ها، ضمیمه‎نشدن مستندات کافی، عدم پیگیری جدی از طرف نمایندگان معرفی شده و تأخیر در ارائه این گزارش ها بوده است.

انهدام شبکه فساد در شهرداری پردیس

دادستان تهران در بخش دیگری از گزارش خود از رسیدگی به پرونده فساد تشکیلاتی در شهرداری و شورای شهر پردیس خبر داد و گفت: که در این پرونده شهردار فعلی و سابق پردیس و همچنین تمام اعضای فعلی و سابق شورای این شهر بازداشت شده‌اند.

القاصی ‎مهر افزود: با بررسی اقدامات مجرمانه متهمان از سال ۹۱ تا ۹۷، مشخص شد که تبانی در معاملات، رشاء و ارتشاء به صورت گسترده در این مجموعه رواج داشته و اکثر قراردادها با پیمانکاران با زد و بند منعقد شده است.

وی برخورد با این شبکه فساد در شهر پردیس را در افزایش اعتماد عمومی به روند مبارزه با فساد بسیار مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: پرونده مشابهی در شهرداری لواسان تشکیل شده و تعدادی از متهمین این پرونده در بازداشت به سر می‌برند و بسیاری از اموال آنها که با زدوبند و رشوه به دست آمده، شناسایی و توقیف شده‌اند.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: